&Fisier I&esire &Limba Iesire Ardora Incarcare aplicatie.... &Activitate noua &Panou grafic &Cautare cuvânt Construire &cuvânt Aloca un nume pentru itemii selectati in grafic Aceasta activitate va permite: Creatie Alegeti graficul Dublu click pe grafic pentru a selecta punctele Scrieti un titlu pentru activitate Verificati rezultatul adevarat: Salvati activitatea Publicati activitatea O imagine deja exista. Vreti sa alegeti una noua?, acest lucru va duce la stergerea punctelor deja create Cuvânt Imaginea pe care incerci sa o deschizi poate fi prea mare, te rog redu dimensiunea imaginii (max 600x460) si încearca din nou Introdu cuvântul: Anulare Acceptare Sterge cuvântul Pentru a sterge un cuvânt, alege o celule cu date Vrei întradevar sa stergi cuvântul? Cu ajutorul panoului grafic elevul trebuie sa relationeze punctele selectate din grafic cu cuvântul corespondent Ajutor Proprietati Culorile punctelor: Raspuns asemanator: Elevii: Publicat: Limita de timp Arata încercarile si succesele Evaluat Variante raspuns: #Selectare cuvânt#Scriere cuvânt(deasupra punctului)#Scriere cuvânt(indicat cu o sageata) Adresa:#Toti elevii#Doar elevii selectati Permite imprimarea &Utilitati &Configurare Ardora Configurarea initiala a aplicatiei limba:#Galiciana#Spaniola#Catalana#Basca#Portugheza(PT)#Engleza#Franceza#Aragoneza#portugheza(BR)#Rusa#Româna#Asturiano#Italiano. Închidere Salvare Eroare la salvarea fisierului Activitatea nu a fost salvata Când timpul a expirat:#Stop#Start din nou#Arata raspunsurile Finalul dupa ... Greseli INCERCARI: REALIZARI: PUNCTE: TIMP: Alb#Albastru#Galben#Negru#Roz#Maro#Violet#Gri#Verde Alb#Albastru#Galben#Negru#Roz#Maro#Violet#Gri#Verde Salvare ca.... Activitatea nu a fost salvata, vrei sa parasesti Ardora fara sa salvezi? Trebuie sa alegi un grafic din spatiul de lucru Autor: Felul publicatiei:#Publicatie simpla#Publicatia in server Caracteristicile ferestrei de navigare Titlul ferestrei: Inserarea barei de navigare Capatul liniei continue Vizualizare &Deschidere Activitatea nu a fost salvata, vrei sa deschizi o activitate fara a fi salvata? Eroare la deschiderea ativitatii Pu&zzle Deschiderea unei activitati salvate Puzzle Crearea unui puzzle Elevul trebuie sa reaseze parti ale imaginii, pentru a obtine o imagine corecta Despre puzzle Selecteaza numarul de linii si de coloane Linii: Coloane: &Ajutor &Vezi ajutorul &E-mail-ul autorului Despre ... Inchiderea activitatii Elevul va trebui sa gaseasca in rebus cuvintele introduse Dublu click pe buton pentru a introduce cuvinte Cautare cuvant Creare rebus Cuvânt Definitie Cuvântul trebuie sa aiba cel putin trei litere Cuvântul nu trebuie sa aiba spatii libere Scrie un titlu pentru activitate Metoda de raspuns#Pornind de la lista cuvintelor ce trebuie cautate#Pornind de la definitiile cuvintelor ce trebuie cautate#Fara nici un ajutor &Unitati de masura &Euros &Ceasuri Cuvinte&încrucisate Piramide &Jocuri cu cuvinte &Activitati grafice &Calcule C U V I N T E: D E F I N I T I I: Valoare monezi Euros - Valoare monezi Reprezentare cu monezi a unei valori mai mici de 5 euros Elevul va trebui sa aleaga monezile necesare pentru a indica valoarea sau sa scrie valoarea Alegeti calea de a genera valoarea: #Specific#aleatoriu Metoda de raspuns:#Selectionând monezile sau bancnotele#Prin scrierea valorii Dreapta MONEZI Incearca din nou Introduceti o valoare mai mare decât 0 Monezi&bancnote Euros - Numarare bancnote Reprezentati cu bancnote valori mai mici de 880 euros Elevul va trebui sa aleaga bancnotele necesare pentru a indica suma sau poate sa scrie suma Suma trebuie sa fie un multiplu de 5 si egala sau mai mica decât 880 BANCNOTE Ceasuri Rescrie timpul in ceasul analogic sau digital Elevul va trebui sa fixeze pe ceasul analogic sau digital ora exacta Introduceti timpul si exprimarea lui metoda de raspuns:#Analogic#Digital#Analogic si digital Salvare publicare activitate &Asociaza Asociaza cuvintele pereche Dublu click in tabel pentru a selecta Stânga Dreapta Introduceti doua cuvinte C&lasificare &Cuvinte Clasificare cuvinte Grupeaza cuvintele în 2 sau 3 seturi Introduceti criteriul de grup Dublu click in tabel pentru a selecta Trebuie sa introduceti la inceput cel putin doua criterii de grup Cuvinte Cuvinte asociate Descopera cuvintele pereche Trebuie scrise perechile complet (la dreapta si la stânga) Metoda de raspuns:#Unindu-le cu sageti#Joc de memorare &Complet Cuvinte din &silabe Cuvinte complete Alegeti silabele corecte pentru un cuvânt Daca apare o eroare...&Nu-mi mai arata nici un mesaj&Arata mesaj Dreapta Optiuni Introduceti semnul "-" în cuvânt pentru a înlocui o silaba Trebuie sa introduceti "-" în locul care a fost ocupat de o silaba Trebuie sa inserati silaba corecta in cel putin una din optiunile posibile Acceptare &Imagini Clasificare imagini Grupare imagini în 2 sau 3 seturi Trebuie sa introduceti cel putin primele doua criterii de clasificare Imagini Data activitatii Selectati optiunile pentru timp si aspectul Alegeti metoda de raspuns pentru activitate Salvare activitate Salvare ca ... Publica activitatea Vizualizeaza activitatea Imagine pe care încerci sa o inserezi este prea mare, te rog redu dimensiunea la o rezolutie mai mica de 600x150 pixeli Criteriu de clasificare Trebuie sa selectezi criteriul si/sau imaginea cuvântului &Diagrame Diagrame Faceti diagrame pâna la nivelele patru de adâncime Numar de ordine Concept Numar de ordine Concept Introdu conceptele pentru diagrama Foloseste doar cifre separate de puncte, de exemplu 1 pentru prima sectiune si 1.1 pentru primul subparagraf Trebuie sa introduci numarul de ordine si/sau un concept Deja exista un concept cu un acelasi numar de ordine, pe care tocmai l-ai introdus Nu exista un numar de ordine anterior, acest concept depinde de acesta Dimensiunea literei Arata direct raspunsul Tangram Tangram Construiti imagini diferite cu piesele tangramului Dublu clik pe caroiaj (localizarea pieselor) Cu linii in model Cu ghiduri pentru raspuns Metoda de raspuns#Imagini libere#Construiti un model Activitati cu sunete Sunete distincte Auto dictare sunete distincte Identificati litera ce reprezinta un sunet Asociati sunet-imagine/i &Unelte Inregistrare sunet Cuvinte incrucisate Rezolvati cuvinte incrucisate Randuri: Coloane: Introduceti numarul de randuri si coloane Completati cuvintele incrucisate>>> Dublu-click pe tabla cu definitii Directia de scriere Peste Jos &Culoare Culoare Coloreaza o imagine Metoda de raspuns:#Coloreaza liber#Coloreaza in functie de legenda Introdu legenda si culoare Puzzle numeric puzzle numeric cu operatii Alege operatiile matematice complete Operatie Introdu operatiile Operatie Numerele sarpelui Numerele sarpelui Gaseste rezultatele calculelor Start Alege optiunile si numarul de "vieti" Numarul de vieti Vietile Ardora a creat fisierele: Executa pe acesta din urma pentru a avea acces la activitate Aminteste-ti ca cele doua fisiere trebuie sa fie in acelasi director (folder) Dublu click pe tabel pentru a adauga Chiar vrei sa inlaturi fisierul? imaginea depaseste 100X100 pixeli, micsoreaza-o si incearca din nou Trebuie sa introduci cuvantul potrivit si, in final, inca o optiune Cuvant Fisier sonoe Fisier imagine Cuvant Fisier imagine cuvant Fisier imagine Cuvant Fisier imagine Prima optiune A doua optiune A treia optiune Chiar vrei sa stergi? Alege o metoda Metoda de raspuns:#Text#Imagine#tText+Imagine In final unul dintre cuvinte nu este asociat imaginii, imposibil in a schimba metoda Trebuie sa selectezi un fisier de sunet Autodictare Scrie sunetele cum le auzi Alege fisierul de sunet si scrie textul corect Textul corect &Ordonare &Propozitii Ordonare Ordoneaza cuvintele intro propozitie sau serii Dublu-click pentru a introduce date Propozitii / Serii Varianta / Intrebare Metoda de raspuns:#Fara ajutor#Marcheaza cuvintele gresite Introduceti propozitiz/seriile pentru a fi ordonate (intrebarea/varianta este optionala) imaginea pe care incerci sa o incarci este prea mare, te rog redu-o la dimensiunea de 175X175 pixeli Text cu cuvinte (selectate) Completati Completati textul cu cuvinte selectate dintr-o lista Text Metoda de raspuns:#Indicand alternative pentru fiecare cuvant#Fiecare cuvant are o alternativa Alternative Incadreaza cuvantul pe care vrei sa-l ascunzi cu caracterul "$" Nu este un numar par de "$" pentru a determina cuvintele pe care vrei sa le ascunzi. Ex: Ornitorincul este un $mamifer$ (mamifer este cuvantul ascuns) Chiar vei sa elimini intregul text si schimbarile facute? Mesaje Site web Felicitari Limita de timp Numarul de incercari Bonusul 3.-Site web 1.- Activitate 2.- Optiuni de realizare Alege apectul site-ului web ce va contine activitatea Font Dimensiune Bold Italic Pozitia activitatii:#Stanga#Centru#Dreapta Pozitia titlului:#Stanga#Centru#Dreapta#Pe intreg randul Linie de separarare activitate/autor Text cu cuvinte (scriere) Completati un text scris cu cuvintele Alte solutii valabile Felul ajutorului Dimensiunea caracterului Aspectul activitatii Dimensiunea caracterului Test Test Creati testul cu raspunsul indicat Intrebare Corect Gresit Mesaj de eroare Ordinea raspunsurilor:#In ordine#Aleatoriu. Intrebare Raspuns Mesaj de eroare Mesaje Salvare Salvare ca Paragrafe Ordonati paragrafele Aranjati paragrafele/propozitiile in asa fel incat sa aiba un sens logic Scrie paragrafele/propozitiile in ordinea in care ar tebui sa fie Culori Fundal Selectie Butoane font Sumarul activitatii Imagini Ordonati imaginile Aranjati o secventa de imagini Imaginea pe care incerci sa o incarci poate fi prea mare, te rog redu imaginea la dimensiunea de 150X150 pixeli Inserati sumarul activitati propozitii Propozitii asociate Potriviti propozitiile sau expresiile in acord cu un criteriu Trebuie sa indici atat propozitia din stanga cat si pe cea din dreapta, sau lasa-le pe amandoua in alb Aspectul imaginilor Ardora inca nu a fost tradusa in aceasta limba. daca esti inteesat sa efectuezi traducerea (cea ce e foarte simplu), te rog ia legatura cu autorul Imagine-Propozitie Asociati unei imagini o propozitie Potriviti o imagine cu o propozitie sau o fraza Imagine pe care incerci sa o incarci este prea mare, te rog reduo la o dimensiune mai mica de 20X200 pixeli Trebuie sa specifici imaginea si propozitia sau lasa-le pe amandou in alb Coloreaza dupa o legenda Coloreaza dupa o legenda Coloreaza un grafic dupa o legenda Text in legenda Text in grafic Culoare Alege culoare in urmatoarea legenda si click pe imagine Insereaza legenda in imagine Alege legenda in imagine#Aceiasi cu legenda principala#Alta Dimensiunea caracterului in imagine Sterge ultima culoare Nu este culoare pentru selectie, dublu click pe tabelul legenda pentru a aduce/modifica orice culoare/legenda Inainte de toate, trebuie sa incarci un grafic facand click pe butonul de la punctul 1 Acestea sunt legende intermediare fara o definire de culoare. Poti defini de la 1 la 10 legende si culori, dar nu puteti lasa nici un spatiu O culoare deja a fost atribuita acestei zone, trebuie sa o stergi si sa atribui din nou o alta culoare Imagine - Imagine Asociati imagine - Imagine Potriviti imaginile care au o legatura intre ele Trebuie sa specificati fiecare din perechile de imagini care formeaza o activitate la stanga si la derapta Simetrii, translatii si rotatii Simetrii, translatii si simple rotatii De la o poza simpla, o simetrie, o translatie sau o rotatie trebuie sa fie facuta Optiuni:#Simetrie#Translatie#Rotatie Verifica raspusul:#Manual#Automatic. Vezi activitatea Publica activitatea Geoplanul Geoplane Alegeti parametrii diferiti pentru activitate Realizati diferite activitati despre geometrie Felul geoplanului : #Patrat #Triunghiular Felul activitatii: #Libera #Conditionata Geometrie Arata: Numarul de fete Numarul de unghiuri Perimetrul Area Culoarea suprafetei Eticheta Unitati Conditii: Numarul de fete = Perimetrul = Aria = NOTA: Ardora nu realizeaza nici o verificare initiala a activitatii, trebuie sa verificati daca poligonul introdus poate exista cu conditile initiale Introduceti numarul de unghiuri Butonul de start Utilizati doar numer si punct pentru zecimale (2 maxim) Figura regulata = -----------------#Triunghi echilateral#Triunghi isoscel#Triunghi oarecare#Triunghi ascutitunghic#Triunghi drept#Triunghi obtuzunghic#Patrat#Dreptunghi#Romboid#Romb#Trapez. Cand timpul expira: #Stop #Incearca din nou. Ardora a detectat o fereastra IE deschisa si aceasta a fost inchisa; Amintiti-va ca pentru a vedea posibilele schimbari la o activitate trebuie sa inchideti oricare alta fereastra in browser. Dimensiunea cuvantului cautat Dimensiunea cuvantului Tinta Fereastra noua#Aceiasi fereastra#Fereastra sursa. Fereastra noua#Aceiasi fereastra#Fereastra sursa. Scrieti un mesaj de felicitare care va aparea cand activitatea este rezolvata complet. Puteti sa lasati spatiul liber si/sau introduce in URL adresa fisierului pentru a fi vazut. Daca fisierul ....html, PDF pecare vei sa-l prezinti este pe un site internet diferit de cel care contine activitatea, incepe cu "http://",altfel doar scrie calea de acces catre fisier. ATENTIE: daca scri calea catre un fisier, aceasta functie nu este executata corect in "view activity" (butonul ``eye"), publica activitatea si executa htm-ul creat pentru verificare. Scrie un mesaj care va aparea doar in cazul in care ai pus un timp limita pentru activitate si acest timp s-a scurs inainte ca un raspuns corect sa fie dat. Fereastra noua#Aceiasi fereastra#Fereastra principala Fereastra noua#Aceiasi fereastra#Fereastra principala Scrieti un mesaj care va aparea doar in caz ca numarul de incercari este depasit. Introduceti un mesaj care va aparea in caz de raspuns gresit. Ignora literele mari/literele mici Creati o activitate compatibila cu SCROM 1.2 Daca activitatea a fost rezolvata corect:#Poate fi reluata#Nu poate fi reluata Localizare in interiorul cursului Scor Daca activitatea nu a fost rezolvata corect:#Poate fi reluata#Nu poate fi reluata Pentru fiecare raspuns corect Pentru fiecare raspuns gresit Latimea ariei de text Creati un pack SCROM 1.2 pentru a fi importate de programe LMS Titlul cursului 1.- Curs 2.- Continuturi 3.- Activitati 4. Creare SCROMpack Identificator (incepe cu o litera) Versiune Descriere Cuvant cheie trebuie sa specificati numele cursului si identificatorul Trebuie sa specificati cel putin un continut Trebuie sa specficati titlul, identificatorul si fisierele unde activitatea este inclusa Identifica ca obiectiv. # Scorul este tinut # Scorul tau este .... # Scorul este tinut # Scorul este resetat. Tocmai ai creat o activitate compatibila cu SCROM 1.2; pentru a putea incorpora aceasta activitate intr-un LMS (Moodle, Dokeos) trebuie sa mergi la Utilitati - SCROM si sa creati un pack. Activitate Joc de memorie Gaseste/elimina imaginile/cuvantul pereche Intarziere in incercari Permite tastatura Album Metoda de raspuns:# Aseaza textul #Aseaza imaginea #Scrie textul #Aseaza textul si imaginea in ordinea corecta. Trebuie sa specifici un nume si o imagine pentru linia: Potriveste cuvant - imagine, identifica imaginile, ordoneaza imaginile Spanzuratoare Jocul spanzuratoare Metoda de raspuns : #Traditional #Ordonand literele in cuvant Pachetul de activitati Ardora Crearea unui sistem de navigare intre activitati 1 - Alege activitatile 2 - Insereaza datele generale 3.- Creaza pachetul Titlul Antetul Meniul principal Introducerea datelor Meniu secundar Creaza prima pagina cu legatura catre toate activitatile N. Fisier Link. Act. Nex/Pri Au. Adv. Selecteaza tot Trebuie sa specifici, la sfarsit, o descriere si un fisier pentru activitate Text in prima pagina indice Titlul paginilor link Aceasta este o legatura fara URL sau un URL fara o legatura Antet Subtitlu Fereastra centrala a activitatii Dimensiunea ferestrei: #800x800 #1024x768. Primele litere pentru numele fisierelor Topic/Subiect Creaza pachetul Ardora de activitati Antet pentru link-ul cu alte activitati Fixeaza butonul de inchidere in activitati Functiile butonului inchidere #Inchide fereastra #Trimite catre. Eticheta butonului de ajutor Eticheta butonului de inchidere Trebuie sa specificati fisierul unde pachetul va fi creat. (Destinatia) Autoajustare a largimii activitatii M.M. S.M. Selecteaza Cuvinte in fraza Trebuie sa specificati caracteristicile cuvintelor grupului Trebuie sa introduceti un text sau o propozitie Nu poate fi gasit in text, introduceti unacare se potriveste exact cu una din text. Este deja scris de cel putin doua ori, stergeti o intrare a acestui cuvant. Cuvinte. Textul depaseste mai mult de 100 de cuvinte, eliminati cuvinte si incercati din nou. Dame Gaseste un text ascuns pe baza definitilor cuvantului Marcheaza literele gresite Corect daca ...#Fraza si definitiile sunt corecte#fraza este corecta. Accentele/tildele nu sunt permise in aceasta activitate Rebus cu numere Creare rebus folosind operatii matematice Rezultate Numere Operatii #Ascunde numerele #Ascunde operatiile #Selecteaza celule pentru a fi ascunse Ascunde celula Impartirea nu pote fi facuta cu aceasta valoare, deoarece ai ales o impartire la zero. Schimba divizorul si incearca din nou. Coloane ce pot fi mutate Pune textul in ordinea corecta prin mutarea randurilor sau coloanelor in careu #Mutati randurile #Mutati coloanele #Mutati coloanele si randurile Tbele Completati celulele tabelului Continutul celulei #Text #Marcare #Selectie Prima celula Punctele imaginii Click in grafic pentru a delimita zona Dublu click pentru a "inchide" zona Cuvant in grafic Adunati cu Aceasta zona nu poate fi stearsa. Sunt zone care nu poate fi adunate impreuna cu Marcati zone cand raspunsul este corect Cuvant pentru a fi corectat Editati doar cuvintele selectate Daca ati selectat "Editati doar cuvintele selectate" nu puteti selecta doua sau mai multe cuvinte pentru a corecta cuvantul. Corerctati propozitia: Inserati butonul "Next" grafice statistice Liniile orizontale si verticale a graficului Axa X Axa Y Itemi Tipul graficului: #Orizontala/Abscisa #Verticala/Ordonata. Tipul activitatii: 3Stabilirea #Deschidere #introducere date #Ajustare grafic #Ajustare grafic si date Start in: Numar pentru impartire Introduceti date in grafic Vizualizati tabelul de date Valoare nu se potriveste cu incrementul maxim al axei Y. Schimbati-o si incercati din nou Grafice Valorile inserate vor implica proportii difile de a fi vizualizate pe ecran. reduceti valorile sau cresteti incrementul Inserati % valoare Text cu cuvinte (drag and drop) Perioada de asteptare in mesaje 1 - 1 Several - Several #Scrieti data #Marcati celule. Setare initiala: #Aleatoriu #Fixat, similar cu ceea ce a fost fixat. Socotiti bani Alegeti moneda si numarul de unitati cu care lucrati #Monede #Bancnote Arata / Scrie: #Valoare intreaga (ex. 4,05 €) #Unitati si zecimale (ex. 4 € and 5 cents.) #Oricare din ele #Nici una din ele (Only for “open”). Acceptati ca raspuns corect: #Orice raspuns valid #Raspunsul care foloseste ultima valoare pentru monezi si / sau bancnote Metoda de raspuns: #Alegeti bancnotele sau monezile #Scrieti cantitatea #Open Arata monezile si/sau bancnotele: #De la mare la mic #Aleatoriu pixels Introdu numele casutei si identificatorul ei (se incepe cu o litera) Alege casuta (recipientul): Insereaza numele activitatii, identificarea ei (este necesar sa inceapa cu o litera) si specifica forma fisierului din care face parte Noi pagini web multimedia Galeria imagine 1.- Continut 2.- Pagina web marimea miniaturii dimensiunea imaginii Click dreapta si "paste" codul Miniatura Marime Aria vizibila Imagine Text si imagini Dimensiunea paginii Player Imagine Fisier video Previzualizare interactiva Facand click, deshizi ... #URL #Image #activitati Ardora #Ardora multimedia #Pachetul Ardora de activitati #html, pdf, jpg ...#Server Ardora. Pozitia largime inaltime Pozitia de inceput Viteza de intarziere Eticheta trebuie sa aiba o valoare (obligatoriu) Climogram Spatiul lunilor Spatiul valorilor Itemi mobil Tabs / Accordion panel Tastati: #Horizontal tabs #Vertical tabs #Accordion Site-uri web Meniu in jos ferestre Tinta : #Fereastra noua #Pop-up # Fereastra de dialog. Structura paginii Aspect potrivire automata Spatiul central Meniu grafic #Liniar #In jos Filtru Template Copiaza date din tema Continut initial Sunete Pagina de server noua Ghid de gestionare Adnotari colective Album colectiv Conversatie Voturi Procesor de text Numele si prenumele Coordonator Nume utilizator Parola Exista deja un utilizator cu acest nume, va rog introduce-ti alt nume Corpul didactic Curs Grup Invalid nume utilizator/parola Comentariu Data Calea catre serverul local Contin numele dosarului Margine Sortati dupa: #Cuvant cheie #Data #Autor Maxim Administratie Cronologie Comentarii sistem Privat Manager fisiere Impartasi Director Dosar Informare Aut. Re. Auto-evaluare Executari Stare Start Sfarsit Poster Singur Spatiul de lucru Sterge Trage Actualizare Carte Pagina Gol Fata Înlocui Numele gresita Declaratie Creste Formă Zona text Editabil Usuario Total Bibliotecă Note Sală de clasă To view this content you need to specify in the Utilities menu-Setting a path to a server. See the program's help. The elements in this image lack an identifier. Please, open it with Inkscape, save it with another name and try again. Action name Enter action Acțiune Element șterge Mișcare Scrisori Juca doar Adăuga Labirint Chiar doriți să adăugați toate activitățile conținute în Calculator Pentomino